8 Ιουλ 2011

Το 'σιδηροδρομικό' ρολόι

Τον 19ο αιώνα, στις οδικές μεταφορές, κυριαρχούσαν οι σιδηρόδρομοι. Η ανάγκη ρολογιών μεγάλης ακρίβειας ήταν μεγάλη, όχι μόνο για τον υπολογισμό των δρομολογίων των τρένων, αλλά και για να αποφεύγονται ατυχήματα. Π.χ. αν οι γραμμές ήταν διπλής κατεύθυνσης θα έπρεπε να υπολογιστεί ακριβώς η ώρα διέλευσης ενός τρένου, ώστε να αποφευχθεί η είσοδος ενός άλλου τρένου στην αντίθετη κατεύθυνση. Έτσι από το 1892, οι σιδηρόδρομοι των ΗΠΑ άρχισαν να θεσπίζουν προδιαγραφές για τα ρολόγια που χρησιμοποιούνταν από τους υπαλλήλους τους. Τα ρολόγια που εγκρίνονταν για σιδηροδρομική χρήση ήταν κορυφαίας ποιότητας και ακρίβειας και παραμένουν φημισμένα έως σήμερα.
Σε γενικές γραμμές οι προδιαγραφές ήταν:
-το ρολόι να μην έχει μπροστινό καπάκι
-οι αριθμοί να είναι αραβικοί μαύρου χρώματος και ευδιάκριτοι
-οι δείκτες να είναι μαύρου ευδιάκριτου χρώματος
-το καντράν να είναι λευκό
-η ρύθμιση της ώρας να γίνεται με λεβιέ (lever)
-το μέγεθος να είναι '16' 'ή '18'(τουλάχιστον 43.18mm)
-να έχει τουλάχιστον 17 ρουμπίνια
-να μην 'χάνει' πάνω από 30 δευτερόλεπτα την εβδομάδα

Δείτε το πιο αναλυτικό άρθρο στο https://sites.google.com/site/syllektikarologia/arthra-schetika-me-ta-rologia/ta-siderodromika-rologia-ti-einai-kai-poso-axizoun